top of page

Hoe bestel je tickets?

Bij voorkeur online 

De link naar de betaalsite vind je in al onze aankondigingen.

 

  • Voor onze eigen organisaties werken we met Eventgoose. 

De tickets zijn na aankoop direct te downloaden. Er wordt een bevestigingsmail van de bestelling inclusief tickets verstuurd naar het e-mailadres van de koper. 

Per bestelling wordt door hen een transactiekost aangerekend. Dit gaat om €0,25 per bestelling, niet per ticket.

 

  • Voor de events waarmee we met de Cultuurdienst van de gemeente samenwerken, plaatsen we een link die je naar de digitale ticketbalie van het event stuurt. Daar kan je dan bestellen. Meer weten over het bestelbeleid van de gemeente: klik hier.

 

De aangekochte tickets worden bij de inkom gevalideerd:

  • de aangeboden tickets worden door ons gescand.  Dit kan via je smartphone, maar je kan ze ook uitgeprint meebrengen.

  • de controle kan ook manueel gebeuren via de orderlijst.

Je kan ook bestellen via e-mail

In een mail aan curieus.malle@curieus.be  kan je laten weten hoeveel tickets je wenst te bestellen voor een bepaald event. Je krijgt van ons een antwoord met daarin het rekeningnummer waarop je het juiste bedrag dient te storten. Eenmaal het bedrag voldaan, wordt je bestelling in de orderlijst opgenomen. De bestelde tickets zullen aan de ticketbalie klaarliggen, op naam van de koper.

​

 

Je kan ook telefonisch bestellen via 0496 043 901

In dat geval kan je  ter plaatse betalen aan voorverkoopprijs. De bestelling of de opname in de orderlijst, op naam van de koper, zal aan de ticketbalie klaarliggen.

​

 

Je kan tickets kopen op een voorverkoopadres

Dit adres, in de regel een handelszaak, wordt in voorkomend geval vermeld in alle communicatie over het event. 

  • Daar kan je tickets kopen en ter plaatse afrekenen. Let wel: je moet dit ticket kunnen aanbieden op het event!

  • Bij sommige evenementen kan het  voorkomen dat je aankoop onmiddellijk op de orderlijst genoteerd wordt. De controle hiervan gebeurt dan aan de ticketbalie van het event.

Kan ik tickets annuleren?

Het is in principe niet mogelijk om gekochte tickets te annuleren, maar er zijn enkele uitzonderingen:

 

  • Een afgelast of verschoven event (als je tickets hebt gekocht voor het evenement verschoven werd). In dit geval sturen we je een mail met instructies over hoe jouw ticket kan geannuleerd worden. 

 

  • Ernstige medische of persoonlijke redenen:

-in dit geval kunnen betaalde tickets worden geannuleerd tot 24 uur voor de voorstelling.

-een verzoek tot annulering van een complete order of van aparte tickets wordt gestuurd naar curieus.malle@curieus.be . Het kan ook  telefonisch: 0496/04 39 01 .

​

  • Het aankoopbedrag van een complete order of van losse tickets wordt teruggestort aan de bezoeker. Met deze actie worden deze tickets geannuleerd en zijn ze niet meer geldig bij de toegangscontrole. De bezoeker ontvangt de betaling op de rekening waarmee de order is betaald, verminderd met een administratiekost van €1,00 per geannuleerd ticket.

 

Meer informatie: curieus.malle@curieus.be  of 0496/04 39 01 

​

Nota: deze regeling geldt voor de events die we onder de eigen Curieus-vlag voeren. Om een eventuele annulering te regelen voor organisaties in samenwerking met de Cultuurdienst kan je best mailen naar cultuur@malle.be , telefonisch contact tel:03/312 33 75 .

bottom of page